شناسهٔ خبر: 24653 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان:

تعیین جهات توسعه شهرها باید از اولویت‌های مدنظر باشد

جلسه مدیرکل راه و شهرسازی کردستان از تعیین جهات توسعه شهرها به عنوان یکی از اولویت‌های اساسی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کردستان، شهرام ملکی در نشست مشترک بین ادارات کل راه و شهرسازی و منابع طبیعی کردستان که امروز یکشنبه در محل سالن جلسات راه و شهرسازی تشکیل شد، گفت: به منظور حفاظت از اراضی ملی در محدوده شهرها و همچنین حریم شهرها باید یک نوع تفکیک و تقسیم کاری انجام شود که لازم است برای این کار نیز کمیته کاری مشترکی بین این دو نهاد متولی اراضی ملی تشکیل شود.

ملکی ادامه داد: حفاظت از اراضی ملی داخل محدوده توسط راه و شهرسازی و حفاظت از حریم توسط منابع باید با هدف جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز صورت گیرد.

وی با اشاره به تفاهمات صورت گرفته گفت: باید بصورت گام به گام در راه رفع مشکلات اقدام کرده و هدف از تشکیل این جلسات را دفاع محکم در محاکم و دستگاه‌­های نظارتی از حقوق دولت اعلام کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان در ادامه افزود: باید مالکیت دولت در محدوده شهرها توسط دو دستگاه مشخص شود تا از زمین خواری جلوگیری شود.

وی تاکید کرد: باید تعیین جهات توسعه شهرها را در اولویت قرار دهیم و این مهم را از همین الان شروع کرده و نسبت به واگذاری مکان‌هایی اقدام نماییم که برای دولت ارزش افزوده ایجاد کند.

نظر شما